Jan Králík (1954)
Historií motorizmu se PhDr. Jan Králík zabývá čtvrt století, nejprve jako redaktor týdeníku Svět motorů, od roku 1985 ve svobodném povolání jako publicista. Jeho první kniha "A přece se točí" představila dvacet sběratelů historických vozidel. Z účasti na africké soutěži vznikla kniha "Peklo zvané Paříž - Alžír - Dakar", další knihy se pak už bez výjimky věnovaly historii techniky. Ve dvou vydáních vyšla dvoudílná historie mladoboleslavské automobilky "L&K - Škoda, I. díl Cesta vzhůru a II. díl Let okřídleného šípu" (spolu s Petrem Kožíškem). S Petrem Vrátilem zpracoval knihu "Století nejrychlejších vozů Škoda". Nejstarší historii domácího motorizmu do roku 1918 přibližuje kniha "Když začal vonět benzín", o historii telefonu vznikla kniha "Od telegrafu k internetu". "Autosalony v srdci Evropy" přibližuje vznik a vývoj českých autosalonů od roku 1904. Zpracoval výrobu automobilů Jawa, stoletou historii českého autoklubu, působení firmy Bosch v českých zemích, která se datuje od roku 1899. Jako scénárista připravil několik výstav a různé audiovizuální programy, je zástupcem šéfredaktora měsíčníku Motor Journal, který se věnuje historii motorizmu. Spolupráce s Vladimírem Svobodou patřila ke šťastným. Napsali historii "Eberspächer v českých zemích" která přibližuje dlouhou a dramatickou cestu tepla do interiéru automobilu. K jejich vlastnímu překvapení zjistili, že značka Eberspächer začala v Čechách působit už takřka před celým stoletím.