I.
Jaro, léto, podzim, teplo

   
  Automobily až do dvacátých let minulého století prakticky netopily. Jediným skutečně funkčním řešením bylo teplé oblečení od hlavy k patě. Řidiči a spolucestující si sice pomáhali vyhřátými cihlami, později katalytickými kamínky, ale dokud konstruktéři nenavrhli skutečné topení, byla ve voze zima. Nešlo to ale tak rychle, jak by se mohlo zdát. Nejprve totiž musela přijít na trh spolehlivá nemrznoucí směs.


Od kabátu a čepice

.

První automobily, prakticky výhradně otevřené, skýtaly cestujícím minimální ochranu, teplo prakticky žádné. Jedinou zbraní proti zimě bylo dobré oblečení.

Engelmüllerův inzerát v časopise Sport a hry z 25. března 1908. Firma se zúčastnila všech domácích autosalonů, včetně první skromné výstavy na Žofíně v únoru 1904. Chlad a zima byl pro krejčovský závod dobrý obchod.

<< Předchozí - celý text - Další >>