Do třetího tisíciletí

Novinka – nezávislé topení AIR-INTRA pro užitková vozidla, integrované do klimatizace

V době vydání této brožurky představuje firma Eberspächer nezávislé topení AIR-INTRA integrovatelné do systému topení/větrání/klimatizace pro užitková vozidla. Je to výsledek intenzivních kontaktů s výrobci užitkových vozidel a společného vývoje s firmou Behr, specializovanou na klimatizace.

Firma Eberspächer dále rozšířila svou modulární řadu autobusových topení Hydronic o výkonovou variantu 16 kW, vhodnou pro autobusy velikosti midi. Pro všechny velikosti autobusů jsou
teď k dispozici nezávislá topení s výkony 16, 24, 30 nebo 35 kW se stejnými zástavbovými rozměry.

Jako novinka pro malé autobusy doplňuje nové teplovzdušné topení Airtronic D 5 osvědčenou rodinu Airtronic, ke které náleží jednotky o výkonech 2 kW a 4 kW. Díky velmi nízké spotřebě proudu a nafty – na malý stupeň spotřebuje Airtronic D 5 0,15 l/h při odběru proudu 40 W – je toto topení vhodné zejména pro dlouhodobé stání.

V průběhu let se změnila struktura trhu nezávislých topení i priority. V oblasti dodatečných montáží už nefigurují spediční firmy, protože nezávislá topení v kamionech pro dálkovou přepravu patří ke standardní výbavě a montují se přímo na lince u výrobců. Není bez zajímavosti, že ze stejného důvodu přestal Eberspächer sponzorovat závody trucků. O dodatečnou montáž topení dnes mají zájem výrobci nástaveb na menší nákladní vozy a výrobci různých montážních pojízdných dílen jako Pony Sedláček, Top Servis Holan, Cargo Design Škrobánek a další. Tady se uplatňuje především teplovzdušné topení Airtronic D2.

Nové autobusové topení Eberspächer pro autobusy velikosti midi

Především pro malé autobusy se hodí nové teplovzdušné topení Airtronic D 5

Prvovýrobci motorových vozidel mají stále stoupající nároky, což v domácích podmínkách platí například pro Karosu, která je jedním z nejstarších zákazníků Eberspächera v ČR. Splnit požadavky svých klientů je pochopitelně prvořadým cílem firmy. U stávajících zákazníků se daří upevňovat pozice do statusu single-supplier, tedy výlučného dodavatele. Úspěšná je i spolupráce s Tatrou, kde se pod americkým vedením objevily nové možnosti, zejména u vojenských vozidel. Podařilo se získat nové významné zákazníky mezi prvovýrobci – autobusy SOR vybavuje Eberspächer topením Hydronic 24. Mezi zákazníky je i Škoda Auto. Do jejích osobních vozů se dodatečně montují malá topení Hydronic 4 a 5 kW. Dokonce i první partneři, dodatečně montující nezávislá topení do osobních vozidel bez ohledu na jejich značku (v první řadě institucím a vozidlovým parkům), jako je například Bosch Service firmy Jíša, představují množstvím odebíraných topení kategorii významných zákazníků.

Zcela nové zakázky jsou speciální projekty – kontejnery všech druhů s teplovzdušnými topeními Airtronic D4 a D5L-C i vojenská pásová vozidla s dvojitými teplovodními tandemy 2x Hydronic 10 v motor-převodovém prostoru a jedním teplovzdušným topením D5L-C v bojovém prostoru.

V pražské firmě se po mnoha změnách stabilizoval pracovní tým. Celou logistiku nákupu a prodeje zboží převzala paní Vladimíra Fuxová s fakturantkou paní Markétou Frčkovou a skladníkem panem Petrem Kašparem, tým technických prodejců doplňuje pan Ing. Robert Böhm. Celou účtárnu vedou paní Ing. Jana Benešová s účetní paní Petrou Kožmínovou. Controlling pro jednatele pana Ing. Františka Lego má na starosti paní Helena Majerová, výčet spolupracovníků uzavírá paní Mgr. Mirka Honzíková, která vede veškerou administrativu prodeje a sekretariát Dr. Vladimíra Svobody. V nových podmínkách sjednocené Evropy optimalizuje Eberspächer Praha logistické cesty mezi centrálou v německém Esslingenu a opět skladem ve Vídni.

Velká změna nastala ve výrobě výfuků. V roce 2001 se rozšířila hala v Rakovníku o 2500 m2. To už firma zaměstnávala 160 spolupracovníků. Technologie spočívala především v ručním svařování, postupně se ale začaly zavádět i moderní stroje řízené počítačem, přešla sem i sériová výroba některých typů tlumičů výfuku a katalyzátorů Neustálá snaha snižovat náklady výroby vedly k již třetímu rozšíření výrobních kapacit. V roce 2003 byl od firmy Brano-Ateso a. s. zakoupen pozemeko výměře 10 000 m2, který sousedí s areálem Eberspächer, a na jaře roku 2004 byla zahájena výstavba nových 5800 m2 výrobní plochy. Vznikne tím pracovní příležitost pro dalších 250 zaměstnanců. Závod Rakovník, původně označovaný jako tzv. „prodloužený ponk“, se stane druhým největším evropským závodem na výrobu tlumičů výfuku a katalyzátorů v rámci koncernu Eberspächer a zařadí se mezi největší zaměstnavatele v regionu Rakovník.

Po deseti letech působení sídla v pražských Stodůlkách se připravuje na podzim 2004 přestěhování do nového areálu v Praze 4 – Krči. Eberspächer spol. s r. o. tak završí úspěšné období svého rozvoje v České republice.

Na autosalonu v Brně v roce 2001 vystavoval pražský Eberspächer původní benzinový „bufik“ na voze VW brouk
——————————————————————————————
     
zavřít