První nezávislá topení
Ať byla všechna zmíněná topení jaká chtěla, nikdy nebyla dokonalá. Od katalytických kamínek po přídavná teplovodní, vždycky jim něco chybělo – v činnosti mohla být jen při chodu motoru. Problém mohlo vyřešit jen nezávislé topení.

Americká společnost Stewart-Warner přišla podle dostupných pramenů zřejmě jako první s prakticky využitelným nezávislým topením, které spalovalo benzin. Model 781 se objevil někdy v roce 1937 a dodatečně se montoval na stěnu oddělující motorový prostor od interiéru vozu. Zařízení bylo napojeno na sací potrubí, aby se využilo jeho podtlaku pro přívod paliva do spalovací komory topení. Směs vzduchu a benzinu se vzněcovala žhavicí svíčkou. Stojí za zmínku, že výfuk topení vedl do motoru, kde shořely zbytky nespáleného benzinu. Výměník tepla byl opatřen větrákem, který jím proháněl vzduch z kabiny pro cestující, nikoli čerstvý vzduch zvenku. Pro tento systém stačil výkon 84 kJ/min. Bylo to zřejmě účinné zařízení, což potvrzuje 3,5 milionu prodaných topení.


Nezávislé topení pro letadlo Siebel Si 204
——————————————————————————————
     
zavřít